Mån 30:e nov

Isabella Löwengrip driver sveriges
största blogg, följ med i hennes fartfyllda...
Läs mer»

Idag ska Nils ta med mig till Naturhistoriska, vi ska se utställningen om Rainbow animals. Att djur var homosexuella är för mig inget nytt (hallå jag lever med en djurgalen pojkvän som kan allt!) men det ska bli intressant att se utställningen. Det lustiga är att människor alltid har jämfört med djurvärlden om vad som är normalt. "Att homosexualitet är något vi människor har hittat på" "I djurs värld så är det en hona och en hane" Allt sånt är felaktigt och det är komiskt hur vi har byggt upp våra "normer" på en felaktig grund. För skulle vi faktiskt utgått ifrån djurens beteenden för att spegla om våra beteenden är normala skulle begreppet homosexualitet inte ens existera. Men såklart, vi anser ju det inte okej att ha sex med våra barn bara för att djuren har det så det handlar väl om att "ta in" det som passar vårt samhälle helt enkelt..  Hörs senare!

Förresten, hur skulle en djupt kristen förklara djurs homosexualitet?

137 kommentarer till “Rainbow animals”

najs bild :D

Blogg: http://anmols.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:19

najs bild :D

Blogg: http://anmols.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:19
d

d

Blogg:
2008-11-09 kl. 13:20

Jag blev iaf chockad när jag i veckan lä'ste om homosexuella djur..

Blogg: http://babyloonia.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:26

Ps. Jag är djupt kristen, men att vara kristen behöver inte betyda att man har ngt emot homosexuella.. Man behöver inte dela åke greens åsikter bara för att man är troende..

Blogg: http://babyloonia.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:29

djup kristen? för det första finns det inga "djupare kristna", alla kristna har samma tro. Det där med homosexualitet ser många olika på. Själv tror jag att det har med syndafallet att göra. Att det är en slags "sjukdom", som kom med syndafallet. Som cancer tex, Det finns, men man vet inte vart det kommer ifrån. Själv har jag inga problem med homosexualitet, många av mina närmsta vänner är homo eller bi!

/En kristen sen 4 år tillbaka

Blogg: http://jajks.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:31

Haha, ja, det skulle vara kul att se. Min ena katt satte på min andra katt, och då de båda var hanar har jag alltid haft ganska klart för mig vad som är naturligt och inte… Haha.

Blogg: http://scars.se
2008-11-09 kl. 13:32

http://www.fameboost.se/?l1=external&l2=profilelink&p=1622686, sprid länken te alla du känner så kan du vinna idolbiljetter :p

Blogg: http://playahead.se
2008-11-09 kl. 13:32
Emelie

Djur ska inte ha sex med sina ungar? Det förekommer väl, men det är ordnat så för att arten inte ska inavlas och utrota sig själv. Det är iaf vad jag har lärt mig

Blogg:
2008-11-09 kl. 13:33

Hej Isabella jag är inte kristen men muslim och inom islaam är det också fel med homosexualitet, precis som i kristendomen och judendomen, men vi anser det inte vara något "påhitt" utan vi vet att det existerar och accepterar det men vi anser att den som känner på det sättet får inte agera ut det och vänta på belöning i evigheten efter detta.

Blogg: http://muslimah.devote.se
2008-11-09 kl. 13:35
fd

hej eh

Blogg:
2008-11-09 kl. 13:36

Ja herregud.. jag vet inte vad jag ska säga, dina inlägg är så pinsamma oavsett vad du skriver om..

-

Skynda skynda! EN RIKTIG DRÖMVINST! Bestäm själv vad du vill vinna i din goodiebag, till ett värde av 1200 kronor. Tävla hos Nitania: http://nitania.blogg.se/2008/november/vinn-hos-mig-en-dromgoodiebag-packa-i-vad-d.html

Blogg: http://nitania.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:42
Aurora

Hei Isabella :) Jeg er en jente fra Norge, som elsker bloggen din! Jeg lurte bare på hvor du kjøper vouge t-skjortan din ? Jeg husker at du hadde en hjemmeside hvor man kan kjøpe den .

Mvh Aurora:)

Blogg:
2008-11-09 kl. 13:43

Bra fråga du…

Blogg: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:44

De där med att djur kan va homosexuella låter helt orimligt för mig. Jag har absolut inget emot homosexuella. Men att djur kan va det?! Nej, det finns inte riktigt i min värld..

Blogg: http://emeliehummelgard.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:50

HAHA hörde att du bjudit takida på din födelsedags fest, men att de inte ville komma! x'D Snacka surt ;) HAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH…

Blogg: http://curlyzoe.blogspot.com
2008-11-09 kl. 13:50

Det är fel i huvudet på djuret förståss. Kanske nåt den ätit lr ngt annat har gjort att den fått fel hormorner lr ngt. Det är väl inte konstigare än att man kan få andra konstiga sjukdomar.

Blogg: http://se.se
2008-11-09 kl. 13:56

Varför tror du att djupt kristna skulle ha något mot homosexualitet bland djur? Visst, det finns säkert såna personer, men jag som kristen anser att det är inget fel med det, Gud har ju skapat oss såna som vi är. Du har för mycket fördomar!

Blogg: http://mimmishemligheter.blogg.se/
2008-11-09 kl. 13:58

Måste fråga dig om du läst Expressens fredagsbilaga? Där skrev de om din så kallad misslyckade 18års fest. Jag tycker det var väldigt onödigt av dom att skriva så.. Har du läst den?

Blogg: http://jennyk.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:03

Vilka djur har sex med sina barn? Du menar väll odjur? Pedofiler, alltså?

Jaja. Lite knäpp är du. Men snygg. så det går jämt ut.

Blogg: http://jennifersworld.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:08
Tessan

"Förresten, hur skulle en djupt kristen förklara djurs homosexualitet?"

Tror inte att det handlar om homosexualitet alls. Tror mer att det är ett sätt att visa att man står över i rang eller överst i gruppen. Visa vem som är herre på täppen. Och två honor som nosar varandra i arslet kan lika gärna bara kolla om den andra är brunstig, osv. Jag tror det handlar om plats i näringskedjan helt enkelt Högst upp äger resten. Hästen överst segrar :P

Föresten, har du sett bilder på "ensamdjur" som visar homosexuella beteenden? Nej just det. De har bara visat sig vara flockdjur som håller på såhär, och därför har det mer med makt att göra, och inte homosexusllitet.

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:09
sara

hm. ja blondinbella.. precis som du skriver.. djur äter upp sina barn? ska vi oxå börja äta upp våra barn bara för att det existerar?men att det sen finns homosexualla djur. jaa.gud. då är det heeelt okej., bara för att finns bland djuren oxå. ja bla bla bla. att vara homosexuell är fel..whatever.jag har rätt att tycka det precis som du tycker att det är okej. Men bara för att detexisterar innebär inte att det är okej. fatta det nån gång., Du vet att man har undersökt hjärnor på folk, och upptäckt att homosexuella har annorlunda hjärnor, att dem saknar något som heterosexuella har.

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:10
katrin

du är en idiot.

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:12

Oh de där hade jag med velat gå på idag!!

Blogg: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:14

oj, jag hade ingen aning om att djur "kunde vara" homosexuella. hm… det vart ju en tankeställare haha :)

Blogg: http://pennypie.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:17
Fredrik

Djur kan fortfarande inte vara homosexuella! Det hör inte till deras natur. Att sedan två hannar kan göka på varandra, har inte med homosexualitet att göra utan det är för att de vill tillfredsställa sig själva!

Jävla dumma påhitt man kan göra bara för att tjäna pengar!

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:18

Att djur är homosexuella är verkligen inget nytt för min.. kanske för att jag går en (DJURVÅRDSLINJE).. Detta förekommer mestadels hos fåglar faktiskt!

Blogg: http://mmandis.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:20
Lovisa

Djur lever på instinkter och det är deras enda "mål" att föra vidare sina avkommer så att arten inte dör ut. Det är en av deras naturliga instinkter, vi människor behöver aldrig oroa oss..dessutom om din kille är sån "djurvän" så förstår jag inte hur han kan tillåta dig gå runt med 20 döda kaniner på kroppen. hmmm…

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:24
Fredrik

Djur kan fortfarande inte vara homosexuella! Det hör inte till deras natur. Att sedan två hannar kan göka på varandra, har inte med homosexualitet att göra utan det är för att de vill tillfredsställa sig själva!

Jävla dumma påhitt man kan göra bara för att tjäna pengar!

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:25
Fredrik

Djur kan fortfarande inte vara homosexuella! Det hör inte till deras natur. Att sedan två hannar kan göka på varandra, har inte med homosexualitet att göra utan det är för att de vill tillfredsställa sig själva!

Jävla dumma påhitt man kan göra bara för att tjäna pengar!

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:27

vad roligt. hoppas du får det kul.

Blogg: http://jasminelvira.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:30

Hoppas ni får det trevligt där =) Hehe! Bra att alla homofober nu får höra att även djur kan vara homosexuella.

Undra hur Carola reagerar på detta? Fniss

Ha en fin dag Bella // Milton

http://www.miltonvestin.se

Blogg: http://miltonvestin.se
2008-11-09 kl. 14:30

Och Blondinbella tror såklart att alla kristna inte gillar homosexuella. Varför blir jag inte förvånad?

Blogg: http://pieces.devote.se
2008-11-09 kl. 14:33

Om man är så djupt kristen så finns ju inte sånt. Det är bara något "påhitt" som forskarna kokat ihop. Dom tror ju på att gud kan gå på vattnet för att dom läst det i bibeln så det visar ju vilka fanatiker dom är. Men men alla har ju olika tro så dom får ju tro och tycka som dom vill…

Blogg: http://ulrikalinde.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:34
Kiara

Varför skulle en djupt kristen ha något emot homosexualitet? Vaddå fördomar?

Det beror helt på hur man tolkar bibeln, det är giftermål I KYRKAN mellan homosexuella som är den aktuella frågan, inte ifall homosexuella får vara kristna eller inte.

Idiot.

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:36
Leah

Hej. jag måste bara säga att jag tycker att du liknar hon Katy i make me a supermodel jättemycket. Har tänkt på det jättemycket när jag tittat på programmet :) Ha det bra. kram!

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:37

Eftersom att många djupt kristna anser att homosexualitet är en sjukdom (som kan botas med bön etc) så skulle jag gissa på att de då tycker att dessa homosexuella djur är sjuka, precis som de tycker med homosexuella människor.

Kram!

Blogg: http://ammizz.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:44
yuma

Att man ens kan jämföra djur med människor är inget jag skulle göra iallafall…

Djur är djur och människor är människor.. och nej dem är inte lika…

Hur man ens förknippa dem på detta sätt är ju helt dumt…

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:49

Jag läser detta om och om igen

"Men såklart, vi anser ju det inte okej att ha sex med våra barn bara för att djuren har det så det handlar väl om att "ta in" det som passar vårt samhälle helt enkelt"

Och jag förstår inte vad du menar…

De känns som om du anser att de vore okej att ha sex med barn om de passar samhället???

Vad menar du egentligen?

Inte är du väl så dum? Eller missförstår jag meningen.. förklara gärna hur du tänkte när du skrev detta och vad som var själva poängen…

Jag menar om du bara ville ha nåt att jämföra med kunde du kanske valt nåt som inte är Så grovt..

//Johanna

Blogg: http://johannakarlssons.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:53
iza

djur, till exempel hundar, "juckar" på varandra för att visa vem som bestämmer, de låter sjukt men så är det, och det förekommer antagligen bland andra djursorter också (giraffer?) och det behöver inte betyda att djuren har några som helst känslor för varandra som vi människor kan ha för personer av samma kön. Alltså, bara för att de fått bilder på "homosexuella djur" (djur som juckar på varandra, som är samma kön) så betyder det inte att det är naturligt, för att spindeln gör nät och fångar insekter som den sedan äter, är det då naturligt? har vi människor då naturlig rätt att kasta ner ett nät från balkongen och fånga små barn och suga ut deras inälvor? helt fel sätt att försöka bevisa homosexualitet naturlig, är ju denna utställing. och på naturhistoriska? är det inte mest tioåringar som går där med klasserna? ska de få se bilder på djur som "knullar varandra i röven?"

jag är inte emot homosexualitet, jag är själv bi.

Blogg:
2008-11-09 kl. 14:53

så alla djur är gay?

haha, det visste jag inte.. ^^ så dom typ parar sig enbart för fortplantning alltså?

Blogg: http://gsomigilbert.blogg.se/
2008-11-09 kl. 14:54
Idol
Blogg:
2008-11-09 kl. 14:57

Jag skrev ett "hat inlägg" om blondinbella i min blogg idag :)
om någon ville veta ;) MOHAHAHHA!

Blogg: http://curlyzoe.blogspot.com
2008-11-09 kl. 14:57
Knight In Shiny Armor

HAHAHA vadå?? VI MÄNNISKOR ÄR DJUR, för er som inte fattar det. Vi är DÄGGDJUR. Vi är UTVECKLADE APOR. Fatta det. Klart som fan att man kan jämföra människan med djuren. Vad är det för tramsigheter. Dumpa religionen och inse fakta; vi är inte mer speciella än något annat djur på planeten. Om något är vi värst, för vi har förstört vår jord. Dedu.

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:01
Emelie

Haha nej kristen betyder verkligen inte att man har emot homosexualitet =)

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:02
Knight In Shiny Armor

Och för det andra, klaaart det finns kristna som inte skulle stena en homosexuell så fort de ser en, men det är idiotiskt att påstå att en DJUPT REGLIGIÖS KRISTEN tycker det är OKEJ med homosexualitet. Det är INTE SANT.

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:02

Hej!

Jättebra blogg, läser den varje dag!

Köp ett halsband i thomas sabo stil med tre berlocker och en kedja för endast 99:- inkl frakt inom Sverige.

Gör ditt köp på http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=76269335

Väl mött!

//QueenBling

Anna

Svar till #38 m.fl.; Det finns någonting som heter evulution, vet inte om ni har kommit till högstadiet än, men där kommer förklaringen på varför t.ex. människor och apor är så lika; viiiiiii härstammar från dem! Evolutionen sker fortlöpande genom cellmutationer och om några tusen år kommer säker en ny art, utvecklad från homo sapiens sapiens, tycka att de är den intelligentaste rasen på jorden och göra som de vill med vår planet.

skada, så jag förstå

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:06
Knight In Shiny Armor

#22:

Är du helt bäng i huvudet? Vafan, tyck vad du vill, men kom inte med dina IQ-befriade idiotpåståenden där någon annan kan höra. ÅK TILLBAKA TILL TIDEN DÅ MÄNNISKAN VAR ETT VÅP OCH INTE FATTADE NÅGOT. Orka med "människor" som du. NEJ det är inte rätt att påstå att det är något FEL med en människa bara för denne tycker om personer av det egna könet, nej nej nej och åter NEJ. FATTAR NI INTE ATT DET VAR RELIGIONERNA SOM DREV IN DESSA HOMOFOBISKA IDIOTTANKAR I HUVUDENA PÅ OSS?? I antiken var det vanligt att man hellre knullade en kille än en kvinna när man var man, homosexualitet har alltid funnits, ALLTID, men det var inte förräns idiotreligionerna började äta bajs om att det var fel och blabla.

Jag tycker synd om er. SYND.

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:07
Cecilia

Du som är så allmänbildad och smart varsågod:

http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp

Sen när du kollat klippet(vilket du säkert inte orkar så kan du fortsätta säga att du tycker det är skitsnyggt med päls och att du inte bryr dig…

Att du bär päls 2008 är inte bara pinsamt utan det visar verkligen hur ickesmart du är.

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:08
Anna

Hur som helst,homosexuelle djur är naturligt och gör ingen skada för någon, samma sak med människor,så jag förstår inte vad det är som är så himla tabu och fel med det? Come on!

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:08
Knight In Shiny Armor

#35:

För att kristna är idioter.

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:10

vad häftigt!

Blogg: http://nataliavelasquez.blogg.se/
2008-11-09 kl. 15:12
Anna

Sista kom inte med; Poängen är att homosexuella djur är helt naturligt, och eftersom varken de eller homosexuella människor skadar någon med sin läggning, förstår jag inte varför så många har såna sjuka problem med det? Come on!

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:13

Det är inte så svårt att förklara och jag gör det gärna.

Människor och djur är inte samma sak och vi människor härstammar verkligen inte från aporna. Djur går efter instinkter och drifter medan vi människor kan kontrollera och behärska oss lättare. Djur kan man inte kalla homosexuella eftersom de endast går efter sina drifter och lustar. För människor däremot är det inte normalt med homosexualitet och som den kristen jag är med åsikter och värderingar även från islam står jag för det. Homosexualitet har inte med kärlek att göra, bara lusten. Det är vad jag anser.

Blogg: http://sayyouwill.blogg.se/
2008-11-09 kl. 15:25

Tänkte bara berätta att jag såg en fejkad

blogg av att någon utgett sig för att vara dig.

Helt sjukt att vissa är så dumma så dom tror på

att det skulle vara du som skriver allt det där ;P

Jaja här kommer länken http://www.1000apor.se/blogs/bb

Blogg: http://linalindeborg.blogg.se/
2008-11-09 kl. 15:26
a

vad i hela friden har kristendom med djurs homosexualitet att göra? hahahaha

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:31

Hej! Jag är kristen, men jag har aldrig tyckt att homosexuelitet är fel. Jag har alltid sett det som någonting normalt och i min kyrka är våran präst homosexuell. Så bara för att man är kristen behöver man inte tycka att den läggningen är fel, faktiskt. Kram!

Blogg: http://www.sjogren.devote.se
2008-11-09 kl. 15:32

Jag hoppas denna utställning ändrar synen hos vissa människor.

Blogg: http://crazykitty.wordpress.com
2008-11-09 kl. 15:35
Sara

man kan inte säga att ett djur är homo eftersom de bara går på instinkt

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:49

Intressant. Den utställningen skulle jag absolut vilja gå på.

På tal om något helt annat. Jag såg att din "kära" lilla copycat är i farten igen. Visst det kanske är bra att hon ser upp till dig och vill "vara" som dig, men jag tycker hon gör det på fel sätt. Jag vet inte om hon driver med dig, eller om hon är seriös.

"1. hur ser sitt liv ut om 5 år :)?

Svar: Hmm, svår fråga! Hoppas att jag kommer ha ett företag som ger mig en stadig inkomst, ha en egen lägenhet någonstans på Vasastan med en kompis till pojkvän och ha köpt mig en liten vovvsing (än har jag inte kommit över min förra hunds bortgång)."

Hmmm. Det finns bara en "Stockholmsblondin" som kan äga hela bloggvärden, och det är du! Jag diggar dig, du är en bra förebild.

Blogg: http://orangeflower.blogg.se/
2008-11-09 kl. 15:49
anna

hejhej, bli medlem i: http://www.gratismode.se/?c=1546, och få gratis presentkort hem inom en vecka, tro mig det funkar , jag har fått hem två stycken :D

Blogg:
2008-11-09 kl. 15:58

Väldigt intressant inlägg det här! Vore kul om du följde upp det med alla intressanta kommentarer :)

Som någon redan har skrivit så anser vi kristna inget värre än att äktenskapet är en instiftelse mellan människor, en man och en kvinna. Det står i Bibeln och det är vad kristna har trott på i över 2000 år.

Att även vissa djur har homosexuella "drag", eller jag vet inte vad man ska kalla det, är ju bara ett tecken på att världen inte är som den borde vara och var tänkt att vara från början. Det är en konsekvens av syndafallet.

Och precis som du skriver så tycker jag det är dumt att låta djurlivet sätta normen. Kannibalism förekommer också hos dem…

Däremot inte sagt att vi hatar homosexuella! Dem är ju också människor! Som vi kristna är kallade att älska, precis som vi kristna är kallade att älska alla människor. Tråkigt nog, minst sagt, verkar många kristna glömma det då och då.

Tack för en bra blogg! :)

Blogg: http://craxyknas.blogg.se/
2008-11-09 kl. 16:05
Fia

Intressant att följa diskussionen!

Jag har läst djurvård på gymnasiet och har precis som några nämnt tidigare också hört om framförallt fåglar som kan bilda par trots att de är av samma kön. Som jag sedan fattat det så bildar djur av samma kön par i det vilda för att begränsa populationen/flocken så de inte får "för många ungar".

Vad gäller infanticid, alltså vuxna individer som dödar sina egna/andras ungar så sker detta ofta på grund av att de känner sig hotade eller stressade på något sätt. Det förekommer även hos tama djur (bl.a. kaniner)

Sen kan vi såklart inte veta till 100 % varför en annan individ gör som den gör eller vad den känner, oavsett om den är av samma art eller inte. Men som sagt: djuren verkar ha homosexualitet som en anpassning, medan vi människor hävdar att man inte blir homosexuell utan föds som det?

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:06

Jag var och kollade på utställningen igår med två vänner. Den var ganska bra faktiskt, och nyttig för personer som hävdar att det är onaturligt att vara homosexuell.

Blogg: http://www.sigurt.devote.se
2008-11-09 kl. 16:18

Om ni alla är så OTROLIGT emot bella, varför läser ni hennes blogg hela tiden då och kommer med dumma kommentarer hela tiden? Man undviker de man inte tycker om, så om ni inte gillar bella, sluta läs hennes blogg! 1. hon tar inte åt sig. 2. det gynnar henne varje gång ni klickar er in hit! Lägg ner och granska er själva först

Blogg: http://fannyyjonsson.blogg.se/
2008-11-09 kl. 16:19
blondinkalle

Det finns människor som har sex med djur, med döda, med barn, med syskon och med någon av samma kön. Jag skulle nog säga att det är avvikande betéenden. Har inget emot homosexuella som personer men om det var normalt skulle väl lika gärna två killar kunna skaffa barn med varandra. För rent biologiskt sett är det ju så vi funkar, vi är skapta för att fortplanta oss..

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:24
joss

#48: och varför har man inte hittat fossiler från "mellanstadier"? alltså, tex en fisk med ben etc.. 0ch hur förklarar evolutionen det faktum att man hittat fossiler från olika årtusenden, blandade ovanpå varandra i berg, och inte att den äldsta ligger underst osv? (jo pga syndafallet) och hur förklarar evolutionen att man hittat ben och rester från stora jättar, varför vill inte museum etc ta emot dessa fynd? Jo, för det skulle bevisa att evolutionen är fel!! och hur kan man hitta fossiler av tusentals år gamla träd, inpackade i stelnat sediment, som STÅR UPP VERTIKALT!?!?!? om det är sant som evolutionen säger, att saker och ting begravs med bara 1/10 -dels centimeter per år, så skulle ju dessa träd, och alla fossiler över huvud taget ha slitits ned pga vind blåst vatten.. djur skulle ha förstört det osv… förklara detta då, du som så stenhårt tror på evolutionen..? och bara det att de forskare som hittade "Lucy", hade tagit ben som låg kilometerlångt från varandra, bara för att lyckas pussla ihop något som liknade en "människoapa".. och vet du varför de gjorde detta? jo de skulle inte få några pengar förrän de hade hittat något och deras deadline började rinna ut! gaah, ja skulle kunna hålla på hur länge som helst..

men nu till saken då, som många redan nämnt före mig? jag anser att homosexualiteten är en drift som kommit fram med tiden.. det är inget som var menat från början, precis som sjukdomar, depression elände..

Men gud älskar alla lika mycket, och detta är de kristnas strävan också.

förlåt, men jag var för en gångs skull tvungen att kommentera i denna blogg!

ha de bra!

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:25
Erika

Du är sjuk som tror att det bara är kristna som inte gillar homosexualitet!! vad är det som säger att det bara är kristna som inte gillar det, och vart fan har du hört det? :/

Jag ska säga dej en sak som du inte tycks veta. Det finns många många som är ateister som inte gillar homosexualitet lilla vän. Och alla som är kristna tycker inte att det är fel att vara homo.!! jag hoppas jag får ett svar till min mail av dig. för jag undrar hur du tänker.

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:31
Karin

varför säger ni att kristna KAN tycka om homosexuella? Om man accepterar homosexualitet kan man inte påstå att man är kristen. Tro på HELA bibeln.. eller ingenting alls!

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:31
fel fel fel

Djur är inte homosexuella. De har inte samma känslor som vi människor har, tänker inte osv…de har däremot instinkter. Att de sätter på lite vad som helst har väl att göra med att de vill tillfredställa sig själva och inte att de blivit "kär" i en av samma kön!

korkad utställning, korkat inlägg!

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:32
Emma

DJUPT kristna? Håller med Anni, alla kristna har samma tro, hur kristen man är går inte att mäta.

Okej eller inte okej? Svår fråga. För att ge dig en rätt bild av vad Gud tycker hänvisar jag till Bibeln:

Rom 1:26-27

"Därför överlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse."

Förvillelse, onaturliga umgänget. Jag tycker Paulus gör det ganska klart för oss att det är onaturligt med homosexualitet. Jag tolkar bibeln (med hjälp av hela bibeln, inte bara detta stället) som att detta är en sjukdom eller kanske synd liksom alla andra. Homosexuell är något man tror sig vara för att samhället har påverkat oss (negativt?), för att man är förvirrad över vem man är, vad man vill med livet eller något annat, precis som frosseri och alla typer av grupptryck.

Jag har inget som helst emot homosexuella och det är inte heller min uppgift att döma de för deras sexuella läggning. Det ansvaret lämnar jag till Gud.

Jag vet att Gud älskar homosexuella. Men jag är inte lika säker på att Gud älskar homosexualitet.

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:33

KOOOOOOOOOOOOOOOM OOOOOOOOOOOOOOON!

Blogg: http://acabn.blogg.se/
2008-11-09 kl. 16:35

klistra in länken i informationsfältet för att samla ihop poäng till gratis kläder!

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=109840

Blogg: http://lalla.blogg.se/
2008-11-09 kl. 16:36
Hanna

#55

Om vi människor nu inte härstammar från aporna… Hur kommer det sig då att vi delar ca 99% av vår genuppsättning med schimpanserna? Vet inte hur mycket genetik/systematik du har läst och hur du helt kan avfärda detta. Människor ÄR djur, bara ett välutvecklat sådant. Vi styrs till stor del av våra drifter precis som alla andra djur men våran större och mer utvecklade hjärna gör, precis som du säger, att vi kan kontrollera dessa i större utsträckning. Men djuriska drifter, det har vi. Hört talas om reptilhjärnan? (I fall du inte har det så är det den del av hjärnan som styr födointag, flykt, fortplantning och försvar. Även anding och hjärtverksamhet styrs här) Grunderna hos vilket djur som helst.

Blogg:
2008-11-09 kl. 16:49

__

Gå gärna in i min blogg och skriv en fråga, vad som helst! Stänger frågestunden lite senare ikväll .

Kanske undrar du över hur mamma fick sin sjukdom?

Vad sjukdomen är för något?

eller bara har allmänna funderingar. :)
Ha en trevlig kväll!

Blogg: http://emselie.blogg.se/
2008-11-09 kl. 16:58

Shit alltså… blir helt trött av att läsa alla tykna kommentarer.

Blev fascinerad av detta, jag skulle också gärna vilja gå på utställningen. Verkligen intressant. =) Ha det bra Bella.

Blogg: http://metrobloggen.se/amandatoday
2008-11-09 kl. 17:00
Emma igen

Till Karin, nr70.

"varför säger ni att kristna KAN tycka om homosexuella? Om man accepterar homosexualitet kan man inte påstå att man är kristen. Tro på HELA bibeln.. eller ingenting alls!"

Du har väl inte glömt att det inte är Gud som har skrivit Bibeln?

Bibeln innehåller Guds bud omskrivet av människor.

Om man nu är kristen och har en bra relation med Gud tror jag att man har förståndet att avgöra vad i Bibeln som stämmer överens med sin tro och vad som inte gör det, jag ser Bibeln som en guide till en bättre relation med Gud inte tvärtom.

Dessutom tycker jag antingen att din formulering är helt fel, eller att du menar helt fel. kristna KAN tycka om homosexuella, kristna kan ÄLSKA homosexuella, däremot tycker inte jag heller att det är rätt att säga att Bibeln och förmodligen Gud tycker om homosexualITET. Det är viktigt att skilja på.

Dessutom tycker jag inte att du har rätt att säga att man inte kan kalla sig kristen om man accepterar homosexualitet. Jag tycker det är jätteviktigt att vi som kristna accepterar homosexualitet precis som jag tycker att homosexuella ska acceptera min tro om vad homosexualitet är. Men bara för att vi accepterar det betyder det inte att vi måste tycka om det eller tycka att det är rätt. Vad som är oacceptabelt är att du säger till människor att de inte kan påstå att det är kristna, det är Guds uppgift, inte din.

Blogg:
2008-11-09 kl. 17:00
Amandah

Jag är kristen, men har dock inget alls emot homosexualitet. Visst finns det kristna som har det, men de flesta jag känner delar min åsikt. Dock är det många äldre som säger emot. Ett exempel är min antikrist-pappa som tycker att det är hemskt äckligt osv. Förut hade det mycket med religion att göra, men idag skulle jag inte säga att man kan generalisera så.. <:

Blogg:
2008-11-09 kl. 17:01
Anna

#68; You´re just to good to be true, ta en geografikurs så får du reda på att jordens massa ständigt rör på sig, och så även berg (men du tror väl förmodligen inte på det heller, för världen har ju alltid sett ut som det gör och aldrig bestått av en enda jättekontinent). Dina bevis är sjukt underhållande, och jag hade gärna fått höra mer om din jätte, som du skriver om.

I could go on forever, men egentligen behöver du bara titta lite närmare på dig själv. Dina fötter, dina händer, större delarna av din kropp och sedan jämföra med en apa. Eller vänta, kanske är vi skapta så för att vi SKA bli förvillande och ifråga sätta olika religioner. Eummm. Fiskar med ben? Vi behöver inga fossiler då det finns gott om reptiler och kräldjur som det är. Men du har gett mig ett gott skratt, det måste du ändå få cred för. :D

Blogg:
2008-11-09 kl. 17:06

Svar på yuma #38

"Att man ens kan jämföra djur med människor är inget jag skulle göra iallafall…"

Människor är djur, vi härstammar från aporna. Så att jämföra människor och djur är inget konstigt alls.

Ibland undrar man..

Blogg: http://jennieisabelle.blogg.se/
2008-11-09 kl. 17:07

något att skriva upp på min att göra lista!

skulle ju va askul att gå på det!! :D

Blogg: http://metrobloggen.se/millanpillan
2008-11-09 kl. 17:14

Hej =)

Bli medlem på den nya gratissidan Gratismode och samla poäng. Poängen byter du ut till presentkort på bland annat; H&M, Stadium, Åhlens, Veromoda, Guldfynd och många fler!

Bli medlem redan nu och få 50 poäng i välkomstpoäng!

http://www.gratismode.se/?c=2048

Blogg: http://www.gratismode.se/?c=2048
2008-11-09 kl. 17:15

Åh, har inte tittat in hos dej på länge.. Fin bloggwn blev.

Mvh annaluundin.blogg.se

Blogg: http://annaluundin.blogg.se/
2008-11-09 kl. 17:18

Låter intressant, hoppas du redogör för hur utställningen var senare

Blogg: http://blundat.bloggagratis.se
2008-11-09 kl. 17:25

Hur kan du vilja bära päls, förstår du inte vilket lidande det innebär för djuren !!!

Du verkar som en smart tjej som vet vad hon gör, men när du berättade att du hade en äkta päls ändrade jag den uppfattningen om dig, vilket är synd !!

Blogg: http://johqnnq.blogg.se/
2008-11-09 kl. 17:26

det visste jag faktiskt inte om, tycker inte att det är något direkt fel med homosexuallitet. :P

Blogg: http://youzoofajn.blogg.se/
2008-11-09 kl. 17:33

Först och främst måste jag ju bara säga att du är ju helt otrolig som orkar blogg och fota så mkt hela tiden ;) du är ju typ superwomen ;) jaja, iaf :) va gulligt med zebrorna och resten av djuren,

Kram agnes

Blogg: http://www.bodenflickan.blogspot.com
2008-11-09 kl. 17:36

Djur är nog inte homosexuella enligt djupt Kristna. Man har som grund att Noa tog med sig en hona och en hane av varje ras och på den vägen är det.

Blogg: http://greendove.blogg.se/
2008-11-09 kl. 18:04

Men era outbildade ägg! Angående homosexuella djur så är det helt sant! Alla djur som lever i familjegrupper har homosexuella individer. Detta är en evolutionär fördel eftersom de homosexuella tar hand om sina mödrars/systrars ungar - överlevnadsgraden blir högre. Människan är ett djur, och vi har samma genuppsättning som vi hade innan vi kom till den punkt i samhället där vi är idag. Alltså är homosexualitet hos människan precis lika naturligt som hos djuren. Det kallas konvergent evolution.

/Biologen

Blogg: http://faffner.blogg.se/
2008-11-09 kl. 18:07

Kunde han hoppa lika långt som en harre då? :o

Blogg: http://dixifukkingdisaster.blogg.se/
2008-11-09 kl. 18:14

Det förklarar väl "dom" väldigt olika. Finns många som ogilar homosexuella, kristna eller ej. Jag är väldigt emot uttrycket djupt kristen, eller mycket kristen. Antingen är man kristen eller så är man inte, det finns lixom inte olika stadiet av det, även om en del som anser sig stå över andra påstår att dom minsan är mer kristna än någon annan. Jag är kristen, ja vi kan väl kalla det djupt om det lättare, och behöver inte förklara bort djurens beteende. Homosexuelltiet är något naturligt. Kristendomen förespråkar kärlek och rättvisa, därför är det hemskt att endel människor hänvisar till bibeln när de är emot homosexuella.

Blogg: http://loveeachday.blogg.se/
2008-11-09 kl. 18:38

Skrev ett inlägg angående din fråga "Förresten, hur skulle en djupt kristen förklara djurs homosexualitet?"

Läs den gärna =)

Blogg: http://pixlers.blogg.se/
2008-11-09 kl. 18:50

Jag har en tax som är homosexuell…. eller han vill iallafall inte skaffa valpar, om man säger så :p

Blogg: http://lillbrun.blogg.se/
2008-11-09 kl. 19:25
elin

bara för att man är kristen betyder det inte att man är emot homosexualitet, det är viktigt att på peka. Det finns ju människor som är kristna och homosexuella.

Blogg:
2008-11-09 kl. 19:33
meee

Om din pojkvän är så djurgalen, varför accepterar han då att hans bimbo till flickvän använder riktig päls?

Blogg:
2008-11-09 kl. 19:43
Fredrik

Djur kan inte vara homosexuella! Det hör inte till deras natur, de vet inte vad det är! Att sedan två hannar kan göka på varandra har inte med homosexualitet att göra utan det är för de vill tillfredsställa sig själva!

Jävla dumt påhitt bara för att tjäna pengar!!!!

Blogg:
2008-11-09 kl. 19:44
E

Vad har det här med kristendomen att göra?! Jag är kristen och har aldrig sagt att det är något fel med homosexualitet. Bara för att vissa tycker det behöver inte alla göra det, sluta generalisera!

Blogg:
2008-11-09 kl. 20:31

Så sant som det är sagt… Ett perspektiv som är trångsynt, dock så fungerande i det så kallade nya Sveriga… Där alla ska få leva, dock ska man jobba för att få del av det samhället som hjälper alla… Samma är det i djurvärlden, bara lite mindre komplicerat…

Blogg: http://www.metrobloggen.se/goteparty
2008-11-09 kl. 20:39

Gud det är skrattretande hur många kommenterar det här inlägget. Som att Homosexualitet är en sjukdom? Eller att djur inte kan vara Homosexuella, fast det finns klara bevis på att de kan det?

Jag tycker dock det är fel att dra alla kristna över en kamm. Jag är inte själv kristen men jag tror inte att alla kristna har någonting emot homosexuella, och många icke-kristna har är mer emot homosexuella.

Blogg: http://eidebo.blogg.se/
2008-11-09 kl. 20:45
L.

För en kristen är det skillnad mellan djur och människor. Vi rättar oss inte efter djuren, eftersom vi inte anser att människan är ett djur. Så frågan är egentligen helt ointressant.. det finns avvikelser i naturen, so? (observera: avvikelse. Majoriteten av djuren är hona + hane. Liksom vad gäller människor.)

Blogg:
2008-11-09 kl. 20:50

#75, Hanna

Jag tror helt enkelt inte på allt vetenskapen säger. Vi härstammar inte från djuren därför att jag tror till 100% att det Bibeln/Koranen säger är sant. Det är Gud som ligger bakom vår existens, vi blev satta att styra över djuren och vi härstammar verkligen inte från aporna. Så simpelt är det, jag har min tro och du har dina åsikter.

Blogg: http://sayyouwill.blogg.se/
2008-11-09 kl. 21:32
Deeana

hahahaha, har du tänkt på att en djupt kristen person säger att djur är djur. människan är inte besläktad med djur på så sätt som vetenskapen påstår. är man djupt kristen så ser man inte all vetenskap som sann, vilket många gånger kan vara vettigt eftersom det som är vetenskap idag kan imorgon vara en osann historia. vetenskapen utvecklas, men religionen består. hur man ser på den saken är en annan fråga.

Blogg:
2008-11-09 kl. 21:39

Det var många inlägg du skriver på en dag, verkar inte som du har tagit helgpaus från bloggen, bara just skrivandet. Du tar ju massa bilder och du borde vila :P

Blogg: http://blackribbon.blogg.se/
2008-11-09 kl. 21:41
Hanna

#102 Jessica

Ja, du har din tro och jag har min. Att människan har utvecklats från apan tror jag verkligen helt och fullt på och jag tycker att det är fantastiskt att arter kan utvecklas på det sättet. Att utveckling av liv hela tiden sker genom mutationer för anpassning till nya förhållanden och det skulle inte förvåna mig ett dugg om människan en vacker dag slås ut från jordens yta och en ny "superart" tar vår plats. Precis som dinosaurierna slogs ut och nya arter ersatte dom.

Blogg:
2008-11-09 kl. 21:56
joss

#68; jag har gått en geografikurs, och jag har inte sagt att jag inte tror på pangea. för det ÄR ju bevisat. men det förklarar inte att fossiler ligger HULLER OM BULLER och inte kategoriserat i år. det visar bara på hur tex fisk fossiler kan finnas uppe på toppen av berg etc. fattar du inte skillnaden? och har jag påstått att världen alltid sett likadan ut? det är väl en stor lögn, världen förändras hela tiden. sen tror jag på mikroevolution, alltså att tex en hundras utvecklas till en ny. för det är också bevisat. men makroevolution, alltså att en fisk blir en fågel eller vad som helst är inte bevisat. men du förstår förmodligen inte denna skillnad heller.

"Fiskar med ben? Vi behöver inga fossiler då det finns gott om reptiler och kräldjur som det är." jag förstår inte vad du menar, reptiler och kräldjur fanns med från början enligt bibeln?

Det är kul att du försökte motbevisa några av mina argument, detta uppskattar jag, synd bara att du inte ville förklarade alla, ex lucy, hur får du fram en förklaring till de? Eller varför de stora fossilerna inte har slitits ned, då det är Evolutionens påstående att lager bildas med 1/10-dels cm/år och inte mitt. Hade varit roligt att höra.

Jaja, man tror på vad man vill, men det hade varit trevligt om BÅDA argumentsidorna hade varit pålästa.. man forskar ju faktiskt i sådant här, så om du är intresserad är det bara att läsa litteratur som forskare har skrivit!

Blogg:
2008-11-09 kl. 22:03
Elsa

En djupt kristen, menar nog Isabella med en fundamentalist(rätt?). Att man följer bibeln exakt… Nu är inte jag värsta experten på bibeln, men står det i denna bok, att homosexualitet är fel?

Så om det är ett faktum att vissa djur skulle/kan vara homosexuella (eller bi?) HUR skulle då fundamentalister (kristna, muslimer, judar =emot homosexualitet??) ha för argument?

Det skulle väl antagligen neka till det och säga som exemplen ovan:

"Det är fel i huvudet på djuret förståss. Kanske nåt den ätit lr ngt annat har gjort att den fått fel hormorner lr ngt. Det är väl inte konstigare än att man kan få andra konstiga sjukdomar. "

Så denna person menar att homosexualitet är en sjukdom då? Intressant…

"Djur kan fortfarande inte vara homosexuella! Det hör inte till deras natur. Att sedan två hannar kan göka på varandra, har inte med homosexualitet att göra utan det är för att de vill tillfredsställa sig själva! "

Det känns inte som om att jag behöver kommentera denna kommentar. Du förstår nu dumheten i den. Eller? HAHA

Tycker om din blogg Isabella. Tack för att du finns. Det behövs sådana som du.

Blogg:
2008-11-09 kl. 22:09

och hur kan en djupt kristen förklara att människor varit homosexuella i alla tider?

Blogg: http://tigerlina.blogg.se/
2008-11-09 kl. 22:33
Anna

Kära lilla #106

Som du skriver själv är det väldigt svårt att föra en diskussion med någon som inte är så väldigt påläst, men förlåt mig om jag aldrig hört talas om några fossiler som bevisar att jättar har funnits, eller att forskarna som fann Lucy, inte hade några pengar och därför hittade på fyndet. Jag är ledsen men det är helt enkelt för bra för att vara sant och hela familjen har haft ett gott skratt åt din jätte idag.

Den sedimentering som sker fortlöpnade är våra berg är vad jag syftade på med fossilerna som låg på olika platser. Är mycket väl medveten om att det finns folk som endast tror på mikroevolution, men det känns mer som en ursäkt för att inte "ta in hela sanningen".

Och som du säkert redan förstått tror jag inte på varken biblen eller gud och därmed inte heller alla djurarter (inklusive människan) skulle funnits på jorden direkt från dess födelse. Då hade det ju funnits fossiler som bevisade detta.

PS. Fossiler slits annorlunda, beroende på vad de begravts i. Ta den där Ützi-killen för exempel.

Är btw uppvuxen i en djupt kristen familj så ja, jag är insatt i bägge versionerna, och har valt det enda jag funnit logiskt.

Blogg:
2008-11-09 kl. 22:37

Det är mycket i djurlivet vi inte ska ta efter. Om Gud har skapat homodjur, thats it. men enligt bibeln är det inte okej för människor att vara det. Men det är min uppfattning, många kristna tror ju olika.. och jag vill bara säga att homosexuella är de inte ett skit fel på även om jag personligen har valt att avstå från det.

Blogg: http://sattamaria.blogg.se/
2008-11-09 kl. 22:42
malin

jag trode vi alla var överens om att homosexualitet handlar om kärlek? var jag förstår är det just känslorna som skiljer oss människor från djuren. alltså kan inte djur vara homosexuella. jag köper inte den skiten fan va dumt.

Blogg:
2008-11-09 kl. 23:34
...

jag kallar mig inte "djup kristen" men jag har en religion. jag anser inte att homosexualitet är en sjukdom, men för mig är de självklart att de ska vara man och kvinna. annars går ju inte världen vidare! jag har inget emot homosexuella och skulle på något sätt inte vilja slå ned dom eller någotm jag tycker bara att sättet dom lever på är synd. Och kan man inte välja om man vill leva ut sin homosexualitet eller inte?

Jag tror absolut inte att vi härstammar ifrån aporna. Varför finns bara första steget (aporna) och sista steget (männskorna) isåfall? var tog resten vägen? jag bara frågar..

Blogg:
2008-11-10 kl. 08:57
Nette

Jag har hela tiden vetat att homosexuelitet är lika naturligt som att vara hetrosexuell. Det har alltid funnits och det kommer alltid finnas. När folk skriver om vad som är "normalt" och inte, när de snackar om att det är onormalt eftersom en kvinna och en kvinna/ en man och en man inte kan få barn tillsammans. .

Är det det som allt går ut på? När ni har sex med den ni älskar, betyder det att ni försöker få barn varje gång? Har det inget med kärleken att göra, utan bara om förökning? Skulle inte tro det..

Jag tycker att man ska sluta snacka om vad som är normalt och inte. Vadå normalt? Vem bestämmer vad som är normalt och inte, och vad betyder egentligen normalt? Det är ett otroligt dåligt ord.

Och ni som snackar om att det har pratats om att det skulle vara okej att vara intim med sina barn och jämföra med djur, vad fick ni det ifrån? Jag tror inte Blondinbella menade att vi är precis lika som djur, att det är okej att göra precis som de gör. Jag förstår inte varför ni började skriva om det i huvud taget. Det är helt skilda ting.

Vad hon menar med det där inlägget är att det ska sluta pratas negativt om olika läggningar. Det ska sluta pratas om att homosexualitet är något som människan hittat på, för så är det ju inte. Det är helt naturligt och har funnits i alla tider. Det är dags att sluta upp med att sortera människor i oliak fack, efter sexualitet, ursprung, utseende eller annat. Vi är människor, vi är alla lika mkt värda, ingen är mer "normal" än någon annan. Punkt slut.

Blogg:
2008-11-10 kl. 12:42
Susanne

Jeg ser at det er enkelte evolusjonsnektere her. At Lucy ble rasket sammen for at forskere skulle rekke en "deadline" og tjene penger er bare fundamentalistisk propaganda. Dersom man skal tro på hvert eneste ord i Bibelen må man (desverre) finne på en del konspirasjonsteorier og ignorere fakta.

Den vitenskapelige metode (som anvendes av alle forskere med respekt for seg selv) går ut på å finne en hypotese, teste den, og deretter endre hypotesen hvis den viser seg å ikke stemme.

Forskere er ikke ute etter å bevare evolusjonen for enhver pris. Dersom evolusjonen kunne motbevises, ville dette blitt en stor sak og forskeren som motbeviste den ville blitt berømt! Dette har til nå ikke skjedd, og teorien har bestått enhver test den har blitt utsatt for.

Derfor må evolusjonsnekterne finne på ting, som f.eks at det ikke finnes mellomstadiefossiler når det faktisk finnes mange! Man har funnet "fisk med bein", som noen mente det ikke fantes.

I steden for å lese fantasifull antievolusjonspropaganda, undersøk sider som http://www.pandasthumb.org og http://www.talkorigins.org for kvalitetsinfo rundt ny og eldre forskning.

Religion og vitenskap bør holdes sterkt adskilt. En vitenskapsmann kan selvsagt være religiøs, men vitenskapelig aktivitet har ingenting med gudstro å gjøre. Hvem vet, kanskje det er en Gud som har skapt alt? Men dette er ikke en teori som kan hverken bevises eller motbevises. Dvs: man kan ikke lage en hypotese som sier "Gud har skapt alt" også¨motbevise den.

Lære mer om vitenskap, evolusjonsnektere og vitenskapelig skepsis? Sjekk http://www.theskepticsguide.org :)

Blogg:
2008-11-10 kl. 14:05

Du kan väl ändå inte komma o påstå att bara för att man tycker att det r fel att vara hmosexuell så kan man inte tycka det, bara för att djuren också kan vara det. Det är vl klart att inte djuren tänker som människor. Dem är ju inte also lika värdefulla som människor och inte heller lika smarta. Jag är kristen- men jag tycker ändå deet är okej tt vara homosexuell. Fast, ja, egentligen går det ju emot vad det står i bebeln, men jag rtor också att Gud accepterar oss för hur vi är som människor- så du kan nte heller komma o använda DJUR som ett exempel. Och vadå? Även om man hade trott det var nåt fel i att vara homosexuell- vadå- det finns folk som är det ändå! OCH jaa, det finns vissa djur som är det. Ingen som säger et är "rätt" eller "fel" för dem at vara det…

Jag tycker du borde skaffa dig lite förstålse för andra religioner osv, - för, även om du inte är kristen- och inte skulle vilja bli- så har du ju tydligen helt fel bild påhur kristna är- och det är jättetråkigt tycker. jag.

Blogg: http://pussgurkanlydia.blogg.se/
2008-11-10 kl. 14:41

jag älskar bögdjur!!

http://konungenmats.blogg.se

Blogg: http://konungenmats.blogg.se/
2008-11-10 kl. 15:06

Att tex två handjur har sex är bara för att visa vem som bestämmer vem som står högst i rang. Det har ingenting med själva sexuialiteten att göra. Och det är ju bara flockdjur som har "sex" för att just visa vem som bestämmer, har du n¨ågon gång hört om homo ensamdjur? ne precis för de behöver inte visa vem som står högst i rang! fan va puckade folk är ibland…suck :S

Blogg: http://fannyisaksson.blogspot.com/
2008-11-10 kl. 15:11

Att tex två handjur har sex är bara för att visa vem som bestämmer vem som står högst i rang. Det har ingenting med själva sexuialiteten att göra. Och det är ju bara flockdjur som har "sex" för att just visa vem som bestämmer, har du n¨ågon gång hört om homo ensamdjur? ne precis för de behöver inte visa vem som står högst i rang! fan va puckade folk är ibland…suck :S

Blogg: http://fannyisaksson.blogspot.com/
2008-11-10 kl. 15:12
elin, kristen

Jag tycker inte att det var en dum fråga alls vilket en del andra som kommenterat verka tycka. Jag tycker med att den var intressant.

Men bara för att djur slår ihjäl varandra utan att ens reflerktera över det betyder ju inte det att vi människor kan slå ihjäl varandra. Samma sak med homosexualiteten. Men kyrkan är inte emot människor som är gay, homosexuella är lika välkomna till kyrkan som vilka andra som helst. Om det är någon kristen som inte håller med där kan ju den bara gå och börja läsa sin bibel. det kyrkan är emot är homobröllop. Kristna anser att äktenskapet är någonting som gud har hittat på för en Man och en Kvinna. Om homosexuella vill ha samma rättigheter och sånt som ett hetropar kan de gifta sig borgligt och så kan det få heta partnerskap. Då är homoparet gifta med har inget äktenskap. För varför ska man gifta sig i kyrkan inför gud om man ändå intr tror på gud eller struntar i vad det står i biblen?

Blogg:
2008-11-10 kl. 15:27
Susanne

#117: Vi kan ikke intervjue et dyr som lever alene, så selvsagt må man gå ut i fra dyr som lever sammen. Og det at hanndyr bruker sex for å vise dominans, er jo bare en side av historien. Dersom du hadde undersøkt mer rundt homoseksuelle dyr, ville du sett at det handlet om mer enn makt.

PS: Jeg vet ikke hvordan det er med dyr (selv om mennesket også er et dyr), men tall fra en undersøkelse i år viser hvordan homoseksuelle mennesker sannsynligvis blir født slik (enten det skyldes genetikk eller påvirkning i livmoren). Kvinners og menns hjerner (hetroseksuelle og homoseksuelle) ble undersøkt, og det ble funnet ut at hetroseksuelle kvinner og homoseksuelle menn har likhetstrekk i deler av hjernen.

Enten du mener denne "sykdommen" skyldes syndefallet eller evolusjon, ser det i alle fall ut til at det er oppbyggingen av hjernen som bestemmer hvor man ligger i det seksuelle spekteret. Ettersom at vi (mennesker og dyr) er en stor familie kan det godt hende disse kriteriene ligger til grunne for enkelte dyrs homoseksualitet også.

Blogg:
2008-11-10 kl. 15:39
maria

snälla, djur sätter inte på varandra för att dom älskar varandra, är kära eller liknande. Det är deras beteende att förökassiiggggg…

Jamenar, det finns hundar å kaniner som juckar på allt som rör sig, och allt annat också..

sen pälsen, jag fattar inte hur du tänker.

Blogg:
2008-11-10 kl. 15:44

Det är inte så att djur har känslor precis.. det råkar väl bara vara nått fel i deras hjärna?

Så du menar ifall djur har sex med sina ungar så kan vi också ha det med våra barn?!?

Blogg: http://davidsdottir.blogg.se/
2008-11-10 kl. 18:47
Guden

Skippa djurpälser, det får folk att vilja mörda dig. Och jag förstår inte hur alla ser upp till dig.

Blogg:
2008-11-10 kl. 20:53
Ej

Vet inte vad andra kommenterat innan om detta men tänkte svara på vad en "djupt kristen" skulle säga om att det finns homosexuella djur.

Till att börja med tror jag inte att synen på homosexuella beror på hur "djupt" kristen man är. Djupt kristen är man enligt mig när man förankrar sin tro i sina egna åsikter, det vill säga när man verkligen känner efter om det religionen förespråkar är det man själv tycker. I och med den Helige Anden och Guds närvaro i hela skapelsen tror jag det är det sannaste sättet att leva i sin tro.

Själv är jag katolik och erkänner helt och fullt, i enlighet med katolska kyrkan, att homosexualitet finns, så väl i djur- som i människovärlden. Katolska kyrkan menar att homosexuella personer är kallade till ett liv i kyskhet, dvs att de inte ska leva ut sin sexualitet. Kan dock inte ställa upp helt på detta. Bara för det behöver min tro inte vara mindre djup.

Blogg:
2008-11-10 kl. 22:14
Julia

För er som säger att religösa är emot homosexualitet- det är fördomsfullt. Särskilt i ett land som Sverige där även de djupaste religösa och präster är väldigt open-minded. Under min konfirmation pratade prästen väldigt mkt om homosexualitet och att det är naturligt och hon nämnde djuren.

Dra inte alla religösa över samma kant, varje religös är en egen individ med egna värderingar och tolkningar av bibeln - (igen) SPECIELLT I SVERIGE.

Blogg:
2008-11-10 kl. 22:23

På den utställningen ska jag gå, om drygt en vecka! Det blir nog kul :) Ha en fortsatt trevlig kväll!

Blogg: http://soffliz.blogg.se/
2008-11-10 kl. 22:26
Anna

#49

Snälla, sluta skriv om evolutionen som fakta, när de är en teori! Är så trött på utbildade människor..

Blogg:
2008-11-11 kl. 01:34
Anna

menade självklart #48

Blogg:
2008-11-11 kl. 01:37
Susanne

#127: Ja, en evolusjonen er en vitenskapelig teori. Det gjør ikke at det stilles under mindre tvil. I dagligtale sier man "ja, det er bare en teori" og mener "det er bare noe jeg tror/forestiller meg". I vitenskapen er en teori en forklaringsmodell. En slik forklaringsmodell kan være backet opp av masse fakta eller ikke noe fakta.

Evolusjonsteorien er en teori som er svært godt bevist. :

Blogg:
2008-11-11 kl. 07:11
Kiddo

Att vara homosexuell handlar inte om att ha sex. Det handlar om att man blir kär i någon av det andra könet. Eftersom djur inte kan bli kära i varandra så förstår jag inte vad du menar.

PS. VAD TYCKER DIN DJURÄLSKANDE POJKVÄN OM DINA PÄLSAR?

Blogg:
2008-11-11 kl. 14:03
Kiddo

Att vara homosexuell handlar inte om att ha sex. Det handlar om att man blir kär i någon av samma kön. Eftersom djur inte kan bli kära i varandra så förstår jag inte vad du menar.

PS. VAD TYCKER DIN DJURÄLSKANDE POJKVÄN OM DINA PÄLSAR?

Blogg:
2008-11-11 kl. 14:04

I vetenskapens värld innebär ordet teori att någonting har så starka bevis att det f.n räknas som sanning, då ingen bättre förklaring finns att tillgå. LÄS PÅ om vad ord betyder innan ni kommenterar.

Blogg: http://faffner.blogg.se/
2008-11-11 kl. 14:27
Besviken

Jag blir chockad när jag läser kommentarerna här. Vet folk inte att även däggdjur kan vara homosexuella? Det här har man ju vetat sen man var liten.

Sen att jämföra pedofilism med homosexualitet är väldigt konstigt. I gamla Grekland var det ju fullkomligt normalt med både pedofili och homosexualitet. Enligt nån myt så var många spartaner homosexualla eftersom dom slogs bättre då deras älskade var i direkt fara. Man skickade med andra ut homosexuella män på slagfältet.

Apor använder pedofili nästan som en rit för att förbereda den mindre för sexlivet denne kommer ha i framtiden. Nu säger jag inte att det borde vara så för människor också, jag bara säger att det finns.

Att säga "men bara för att spindlar äter upp varandra, är det då normalt om vi gör det?", men vilken tur då att vi inte är spindlar. Kannibalism har existerat och existerar nog fortfarande på vissa ställen i världen, men det har för det mesta setts som en religiös rit.

Blogg:
2008-11-11 kl. 14:33
Besviken

Homosexualla har inga problem med att vara homosexuall, dom känner sig inte sjuka eller vill bli botade. Dom som har problem är det som tycker det är fel med det. Att se argument som "det är äckligt" eller "det är onormalt" är ju skrattretande. Det är ju inte onormalt om homosexualitet existerar, och dessutom är relativt vanligt. Tvärtom, då är det ju faktiskt helt normalt.

Att det sista argumentet blir "Det står i Bibeln" blir man bara irriterad på, nu säger jag inte att alla kristna hänvisar till bibeln, men MÅNGA MÅNGA MÅNGA gör det. Åt det vill jag bara säga: Släng eran bibel i elden och vakna upp för helvete. Bibeln har påverkat oss till att göra väldigt mycket negativt. Om personer inte vill tillåta en minoritet att vara glada och lyckliga, då har vi ett jävla stort problem.

Blogg:
2008-11-11 kl. 14:42

SLakta du djuren och gjorde ngt fint av dom? :)

Blogg: http://www.lindmaan.devote.se
2008-11-11 kl. 16:31

Kiara, #35, i bibeln så står det faktiskt att homosexualitet är fel. I tredje Moseboken, kapitel 18, rad 22 kan man hitta detta:

"Du får inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt."

På rad 29 finns:

"Var och en som gör någon av dessa vidrigheter skall utstötas ur sitt folk."

Det här är sjukt. Religionen har förvrängt människors hjärnor så att de hatar varandra, bara för att man gillar olika människor. Och många tror på det som står i bibeln, hela 45% i USA tror att det som står i bibeln är sant. Varenda ord tror de på.

Blogg: http://enbloggomvadjagvill.blogg.se/
2008-11-11 kl. 16:35
Kristen tjej

Jag är kristen, vill bara ge mitt perspektiv genom att säga att homosexualitet bland djur för mig baseras på synden, som kom till i syndafallet. Synden är någonting som drabbade hela jorden och allt som finns på den. Bland detta finns exempelvis naturkatastrofer, allt som inte är heterosexuellt, miljöproblem, etc, etc. Det som många skulle beskriva med "evolution" eller "slump" men som de flesta skulle kalla för fel (exempelvis orättvisa eller sjukdomar) tror jag har sin grund i synden. Synden är någonting som djävulen kontrollerar över, och han är duktig på att dölja att det är han som har ett finger med i spelet. Därför är det många som inte ser vad som är "synd" och inte. Synd är alltså en störning i det som Gud skapade oss till att vara, vad det än är. Eftersom de flesta inte förstår vad Gud vill med oss människor eller varför Han skapade oss är det också många som har svårt för att se vad som är rätt och fel ur Hans perspektiv också, om man kan säga så.

Vill också tillägga att jag inte har någonting emot homosexuella, har flera kompisar som är det. Men homosexualitet tycker jag är en sådan störning jag nämnde ovan, som inte "passar in" i den mall som Gud skapade oss till. Och igen: för att djävulen är så skicklig med vad han gör är det svårt för många att se varför det vore fel, han intalar oss att det inte är fel. Som sagt, har ingenting emot homosexuella. Men jobbigt att använda ordet "synd", för det är inte min sak att döma någon, och synd låter så otroligt fördömande…

Blogg:
2008-11-11 kl. 20:17
LÄMNA EN KOMMENTAR
Namn
Fältet får inte lämnas tomt!
Epost (publiceras inte)
Websida/blogg
Webbadressen har fel format!
Kommentar
Fältet får inte lämnas tomt!
Kom ihåg mig

ANNONS