Jag tycker det är jätteviktigt att ta chansen att göra sin röst hörd och påverka EU-politiken. Vi får vart femte år chansen att rösta fram vilka ledamöter vi vill ska representera oss i Europaparlamentet. Dom som är skeptiska bruka säga att Europaparlamentet har lite makt, men så säger de bara för att dom är okunniga. Parlamentet har otroligt mycket makt och kommer att få ännu mer makt när Lissabonfördraget snart införs.
Europaparlamentet är lika viktigt som Riksdagen och är precis som Riksdagen direktvalt från folket. Därför tycker jag att det är otroligt viktigt att just mina åsikter också får en plats nere i Bryssel. Jag vill ha ett öppnare EU som tar bort de yttre tullarna och slopar den gemensamma jordbrukspolitiken (CAP) som förvärrar fattigdomen runt om i världen och gör vår mat här i Sverige dyrare än vad de skulle behöva vara. Mina åsikter stämmer bäst överens med Moderaternas men jag tycker att det är viktigt att vi får fler unga i politiken och jag kommer därför att kryssa för Järkeborn.
Det finns flera fördelar med fler unga i parlamentet och det är extra viktigt eftersom att Europaparlamentet kan stifta lagar som rör integritet på internet. Vissa gamla gubbar i Bryssel vill göra det möjligt att stänga av folk från internet, men det beror förmodligen främst på att de inte förstår hur viktigt internet är. Det är mycket en generationsfråga eftersom att de unga politikerna faktiskt förstår sig på tekniken som de stiftar lagar om. Europaparlamentet röstade dock ned förslaget och de var de unga parlamentarikernas förtjänst. Ingen av Moderaterna röstade för förslaget att stänga av folk från internet.
Det kanske är lockande för många unga att rösta på Piratpartiet, men det är ett enfrågeparti som inte ens vet hur de ställer sig till klimatpolitiken eller jordbrukspolitiken och de kan t.ex. tänka sig att samarbeta med kommunister nere i Bryssel. Moderaterna värnar precis som Piratpartiet om frihet på internet och har till skillnad från piraterna kompetenta politiker som förstår EU-politiken och har en åsikt om vad de tycker om andra viktiga frågor som också påverkar unga människors vardag.
Om kampanjen idag på Medborgarplatsen: Enligt en aktuell opinionsundersökning känner majoriteten av de svenska väljarna inte till EU-valet. Jag vill därför få fler unga människor att få upp ögonen för valet och vilka möjligheter det innebär att faktiskt få rösta. De som inte röstar låter andra bestämma åt dom och då kan man inte klaga, Jag vill i alla fall bestämma vilket parti som ska föra min talan!


http://www.rebeccaochlinnea.blogg.se
http://www.rebeccaochlinnea.blogg.se
http://www.rebeccaochlinnea.blogg.se
http://www.rebeccaochlinnea.blogg.se
http://www.rebeccaochlinnea.blogg.se
Hej! Jag tycker det är jätteskoj att läsa att du tränar för att få muskler och för att må bra, det är inte ofta man läser det. Så, nu undrar jag ifall du varit inne på http://www.dennisM.se någon gång och läst hans ”hälsoblogg”? Och om du har läst hans blogg så undrar jag vad du tycker om det han skriver? Han hejar på size zeroidealet och tycker att alla borde ha ett bmi som är lägre än 18 ungefär.
jag ska rööösta!!!!
Så fint at du engasjerer deg så mye for slike saker! Alle bør være med å forandre ting, eller i hvertfall bidra til å bestemme når de kan. Man skal i hvertfall ikke sitte å klage når valget er gjort og du ikke deltok, for da har du ingenting du skulle ha sagt.
Flott skrevet, stå på!
Moderaterna genom tiderna!
?1904??1918: Nej till allmän rösträtt.
? 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
? 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
? 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
? 1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
? 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
? 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
? 1927: Nej till folkskolereform.
? 1931: Nej til sjukkassan.
? 1933: Nej till beredskapsarbete.
? 1934: Nej till a??kassa.
? 1935: Nej till höjda folkpensioner.
? 1938: Nej till två veckors semester.
? 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
? 1946: Nej till fria skolmåltider.
? 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
? 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
? 1951: Nej till tre veckors semester.
? 1953: Nej till fri sjukvård.
? 1959: Nej till ATP.
? 1960??talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
? 1963: Nej till fyra veckors semester.
? 1970: Nej till 40??timmars arbetsvecka.
? 1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
? 1974: Nej till fri abort. Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18 graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.
? 1976: Nej till femte semesterveckan.
? 1983: Nej till löntagarfonderna.
? 1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
? 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU??parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
? 2003: Ja till Irakkriget. Alla riksdagspartier demonstrerade mot och kritiserade Irakkriget utom moderaterna.
? 2004: Ja till sänkt a??kassa och sjukpenning.
? 2006: Nej till gröna jobb.
? 2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
? 2006: Nej till upprustning av offentliga sektorn.
? 2006: Nej till höjd a- kassa.
? 2006: Ja till sänkt a-kassa.
? 2006: Nej till höjd sjukersättning.
? 2007: Ja till sänkt sjukersättning.
Bara denna lista säger mkt om moderaternas tänkande. Kanske något att fundera på även i detta val.
Vill du ha gratis kläder? Tryck på länken och registrera dig så är det bara att börja samla poäng, så har du snart ett presentkort i valfri affär.
http://www.gratismode.se/?c=57742
whateverwelike.wordpress.com
http://www.hallonmamma.blogg.se
19 årig ensamstående mamma.
http://www.hallonmamma.blogg.se
19 årig ensamstående mamma.
moderater är för överklass!!! usch
Hej bella!
Vad tycker du om bloggar som NiklasN.blogg.se ?
Ska man få skriva som han göra om andra bloggar som tex kissie, dennism och amir?
Jag tycker att det grymt gjort.
Bra åsikter btw
@emelie:
?verklassen/medelklassen har alltid velat tona ned att de tjänar pengar men Bingobella gör motsatsen = nyrik, påstådd adel men men….
”Moderaterna värnar precis som Piratpartiet om frihet på internet och har till skillnad från piraterna kompetenta politiker som förstår EU-politiken och har en åsikt om vad de tycker om andra viktiga frågor som också påverkar unga människors vardag.”
Och vad fan kallar du då IPRED & FRA för? Jävla pack du & dom är.
Sen 2006 har Moderaterna inte gjort ett piss som gagnar ALLA. Dom rika blir rikare & dom fattigare blir fattigare! Jävla svin.
Jag håller med om att Piratpartiet känns som ett enfrågeparti. Läste en intervju idag i Metro om en ung tjej som de hade på vallistan som, om hon blev vald, skulle lägga ned hela sin själ i frågan om integritet. I alla de övriga frågorna skulle hon rösta om de engagerade henne… …. Jag vill nog ha ett parti där nere som kan och kommer att engagera sig i alla frågorna. För mig lutar det åt MP och deras etta Carl Schlyter. Röst för miljön, rösta grönt.
Fan vad jag tycker att du är ball ibland.. haha att du är så insatt och vill påverka. Det är ballt helt enkelt
@Emma:
Hade svinet i fråga (Blondinbella alltså) varit insatt hade hon inte röstat på Moderaterna. Fan, hatade Socialdemokraterna men jag saknar dom nu faktiskt…
Tjena, är en kille på 18 år, som lever i östergötland. Jag delar med mig om tankar som har varit svåra och är svåra. Om hur min utseende-fixering fick mig bögstämplad i hela högstadiet, jag tror jag har något ni vill läsa.
http://www.Robiiinwahlstrom.blogg.se
http://www.Robiiinwahlstrom.blogg.se
http://www.Robiiinwahlstrom.blogg.se
http://www.Robiiinwahlstrom.blogg.se
@isa:
Hoppas bara att alla Bingobellas läsare läser och begrundar detta…
BB är som en reklamfilm, retucherad som attans, bor i en hyrd lägenhet trots att hon enligt utsago äger densamma, visar sina egna kläder?? (hur blev hon designer?, skulle vara jäkligt intressant att få veta)
aldrig aldrig aldrig!
Tänker du någonsin fixa till bloggen? För att ens kunna se din header krävs det att man skrollar ner en bra bit och sedan för att kunna se dina inlägg måste man skrolla ner ytterligare. Kom igen.. bloggen är ju annars så proffsig
Hej på dig bloggägaren(BLONDINBELLA) & alla ni andra som läser det här!!
Tänkte be er alla om en tjänst, jag har börjat läsa en tjejs blogg, hon är en 17 årig tjej som just fått reda på att hon är gravid för andra gången i sitt liv. Redan som 15 åring blev hon gravid för första gången och valde då att göra en abort. Nu är hon gravid igen och står inför det stora beslutet om att låta barnet få komma till världen eller att typ döda barnet.. Hon går bara 2a året i gymnasiet & hon vill inte döda en bebis, samtidigt vill hon inte döda sin framtid. här kan ni följa hennes berättelse precis som jag gör http://www.baarabaarnet.blogg.se . Jag är med och stöttar henne, gör det ni med, vad hände med gemenskapen i världen?!!
Moderaterna var ju för f*n för FRA och IPRED så kom inte och säg att de är för frihet på internet för det är ren bullshit. Jag har redan röstat och tvekade inte för en sekund att lägga min röst på Piratpartiet.
moderaterna är skit och hör sen bara bratz som röstar på moderaterna
http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=174423
Hej!
Jag brukar gå in på din blogg varannan vecka ungefär och då läser jag jämt från det inlägget jag läste senast. Alltså kan det bli över tio inlägg att läsa ibland MEN på din blogg kan man ju inte gå bakåt/framåt? Varför? Man kan bara trycka på månad men då får man bara fram dom sista inläggena under den månaden.
Förstår du vad jag menar, svårt att förklara!
Vore så smidigt om det gick att ordna för då skulle jag inte missa ett enda inlägg.
Trevlig helg!
MVH
Elin
@Paow2000:
Jag tycker inte moderaterna är skit men BB har lyckats framställa dem som överklassmänniskor som står över alla andra och det gillar jag inte som gammal MUF:are, jag tycker inte BB är representativ för moderaterna…BB har inte fattat nåt enligt min mening (m h t hennes tidigare politiska inlägg)
Vilken dag tar du studenten?
Gillar att du vill engegera, men vi vet att du röstar på moderaterna.. Blir lite mycket propagerande för det ibland..
/ En hetsätares dagbok
http://www.metrobloggen.se/enhetsataresdagbok
Moderaterna vill privatisera alla äldreboenden. Det resulterar i nedskärningar med personal vilket i sin ur leder till sämre vård för våra äldre.. För att mitt jobb ska ha fullbemanat måste företaget gå med minst 17% i vinst.. Det är helt sjukt, så det borgliga politiken här handlar om att göra de rika rikare och de sjuka sjukare.. Rösta rött, rösta R?TT.. För arbetarnas skull.. Men du vet väl kanske ingenting om fysiskt arbete och dåliga förutsättningar? Den dagen du behöver vård ska sjuksköterskor som jag iaf visa dig att vården är det viktigaste i samhället och vård ska alla ha rätt till att få, vården ska inte vara vinstdrivande!
Hej Bella, kag skulle tycka det var intressant att få höra vad du tycker om Sverigedemokraterna.
brukar du läsa kissies blogg? ^^
Jag tror inte jag är ensam om att inte veta vad alla partier står för osv. Tycker det är svårt att veta vad man ska rösta på och tror att många kommer strunta i att rösta just på grund av man vet för lite. Den enda informationen man fått är ju från din blogg och det är ju bara vad moderaterna tycker.
Får väl sätta mig o läsa på lite.
Tack för en bra blogg
Hittade lite fakta om moderaterna på en blogg;
Moderaterna genom tiderna:
1904-1918: Nej till allmän rösträtt
1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet
1919: Nej till 8h arbetsdag
1919: Nej till kvinnlig rösträtt
1921: Nej till avskaffande av dödsstraff i Sverige
1923: Nej till 8h arbetsdag
1927: Nej till folkskolereform
1931: Nej till sjukkassan
1933: Nej till beredskapsarbete
1934: Nej till a-kassa
1935: Nej till höjda folkpensioner
1938: Nej till 2veckors semester
1941: Nej till sänkt rösträttsålder
1946: Nej till fria skolmåltider
1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring
1947: Nej till allmänna barnbidrag
1951: Nej till 3veckors semester
1953: Nej till fri sjukvård
1959: Nej till ATP
1960-talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika.
1963: Nej till 4veckors semester
1970: Nej till 40h arbetsvecka
1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63år
1974: Nej till fri abort
1976: Nej till 5:e semesterveckan
1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella
2003: Ja till Irakkriget
2004: Ja till sänkt a-kassa och sjukpenning
2006: Nej till upprustning av den offentliga sektorn
2006: Nej till höjd a-kassa
2006: ja till sänkt a-kassa
2007: Ja till sänkt sjukersättning
Bara nåt att tänka på!
Du får ursäkta, men ditt inlägg får mig att vilja gråta.
Du borde nog titta lite närmare på våran Amelia Andersdotter och resten av våran EU-kands lista.
FEL bella. Fel, fel, fel! Moderaterna värnar inte om frihet på internet. Dom är ett av dom partierna som verkligen vill ha ipred-lagen, fra-lagen osv osv. Så lura inte ungdomarna nu.
synd att man är 17, haha.
Det finns otroligt många fler nackdelar när det kommer till Eu. ?k till Grekland vettja ochs e hur ”bra” det har påverkat dem där nere. Not. en står nackdel är att allt blir dyrare.
Du har rätt- det är viktigt att rösta!
Du gör rätt i att rösta Bella=)
HEJ G? IN P? MIN BLOGG OCH TIPSA OM ERA BLOGGAR S? JAG HAR N?GOT ATT L?SA!!
tveka inte =)
<3
pauhansson.blogg.se
pauhansson.blogg.se
pauhansson.blogg.se
pauhansson.blogg.se
pauhansson.blogg.se
trots det ligger sossarna ändå bättre till än moderaterna i just EU-valet
Gratis presentkort på make up! 150Kr från Kick??s, ?hlens eller H&M direkt när du reggar dig! Allt är självklart gratis!
http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=185540
Hej Isabella! Du har ju rätt i det där om Piratpartiet, men hur mycket har Moderaterna med IPRED-lagen att göra? Jag har inte så bra koll på politik o sånt, men lagen kom ju trots allt under deras tid nu, har dom varit med o bestämt något angående den lagen? Mvh Thess
Men IPRED-lagen kom ju nu under Moderaternas tid, hur mycket har dom med den lagen att göra o inte? Mvh Thess
@Kim:
?ntligen en till som ser sanningen!
Jag tycker också att det e viktigt! ofc
Kolla in http://www.nasties.blogg.se bl.a om träning
Det end som gäller är Piratpartiet.
Moderaterna vill nämligen införa/har infört:
FRA-lagen
Ipred-lagen
Ipred 2
Datalagringsdirektivet.
Ruskigt läskigt.
Vi måste sätta stopp för det här.
Rösta PP, så röstar du rätt.
Hur kan du säga att moderaterna värnar om friheten på internet? De har ju en väldigt stor del i att vi har fått FRA och IPRED lagarna. Jag håller med dig om att pp är ett enfrågeparti men dels är det så de flesta av våra stora partier har startat (socialdemokratin ville t.ex ha bättre villkor för arbetarna från början och centerpartiet bildades för jordbruket. De hette ju t.o.m. Bondepartiet från början) och dels anser jag att deras fråga är så pass viktigt att jag är beredd att lägga min röst på dem bara för att få in en motvikt till de andra partierna.
Hej,
Jag har försökt engagera mig lite i EU valet och har letat efter någon slags sammanfattning av alla partiers åsikter, vet du någon sida som har detta? Bara med det simplaste så att man kan se på ett ungefär vart ens åsikter passar in, och sedan läsa vidare på egen hand. Det tror jag skulle vara viktigt för att få fler ungdomar att rösta.
Tack.
dig kallar jag en SMART BLONDIN
själv är jag mörkhårig
Du nämner ofta lissabonfördraget, men vad är det för något egentligen?
Jag förstår att du är desperat att få över dina läsare till moderaterna med tanke på eran dåliga statistik, men gränsen går väl ändå vid lögner?
1. Moderaterna kan använda sig av allt valvokabulär i världen, men sanningen är att de inte har någon som helst respekt för internetfrihet, det var ju för guds skull de som fick igenom både IPRED och FRA. På vilket sätt är detta ett steg i rätt riktning om man värnar om internetfrihet?
2. Moderaterna var inte de enda som röstade ner förslaget om telekompaketet, det fanns inte en enda ledamot ur det rödgröna blocket som röstade för det heller. Ska du nämna det också, eller är du nöjd med att vara den otroligt partiska källa du är? Undanhållande av information är ibland lika illa som ren lögn, så sluta vinkla det som att moderaterna var de enda som röstade ner förslaget.
3. Piratpartiets kandidater är precis lika kompetenta som moderaternas. De flesta är unga aktivister och går på universitetet (det är alltså allt det du försöker att vara).
Nu vet jag inte om du är korkad eller ljuger bara för att det är kul, men sånthär är allvarligt. Du fattar väl att du kan påverka någon att ta ”fel” beslut enbart på grund av lögnerna du sprider? Själv röstar jag miljöpartiet, de har i flera år (på riktigt!) värnat om de frågor PP just har fått upp ögonen för, och de har fantastisk politik i övrigt.
Så vad säger du nu, kan du svara på det här eller tänker du vänta tills granskningsnämden får upp ögonen för dig?
Du säger att Moderaterna också värnar om internet precis som piratpartiet. Då kan man fråga sig vad som hände med IPRED lagen? Det är fel att säga att det var EUs ”fel”. Faktum är att det var ett direktiv, alltså något man ska anpassa sig, men det finns inga subventioner om man inte skulle följa det. Det finns flertalet länder som är medlemar i EU som inte har följt detta direktiv. Piratparitet är ett enfrågeparti, det är dem tydliga med. Men om någon verkligen är intresserad av just denna fråga, så skall man absolut rösta på PP- PPs motiv är att få platser, så dem kan fån göra sin röst hörde, dem är inte intresserade av att behandla ämnen som klimatpolitik. Det finns det andra parti för, som moderaterna som har en fin tanke om att minska bilutsläpp och liknanade till 2020. Eller FP som vill satsa på kärnkraft och hållbar energi. Skrota vindkraft, det är bara spel för galleriet, och inte hållbart.
hej bella, har mäskt att börjat svara på kommentarer på senare tid så tänkte fråga, vad är egentligen lissabonföredraget? du gjorde väll något arbete om det i skolan och så, kanske kunde skriva ett inlägg om det?
Jag tycker du gör en extremt bra grej som uppmuntrar dina läsare att rösta i EU-valet. Mycket bra att du tar ansvar eftersom du når ut till så många!
MVH
TACK för att du upplyser!
Starkt jobbat i kampanjande! Järkeborn är en god vän till mig och han är värd varenda röst med sitt engagemang. Lycka till med juridiken också!
Du snackar så mycket skit? ? Moderaterna värnar precis som Piratpartiet om frihet på internet ?
Varför införde de då FRA-lagen och Ipred-lagen förklara det!
Rösta på Piratparitiet!
ursäkta? moderaterna röstade för FRA och IPRED och du säger ändå att de värnar om integriteten på internet? Vill du verkligen att internet ska börja censureras för våra barn? Nej. Rösta på PP så röstar du rätt. Pirat FTW!
PIRATPARTIET!
Jag tycker att det är bra att du uppmanar folk till att rösta, men åt helvete att du inte har en objektiv synvinkel. Blanda inte in dina egna värderingar, för det finns ganska många som bara sväljer det du säger med hull och hår. Du borde istället uppmana folk till att själva läsa på, tänka och känna efter vilka värderingar dom tycker är värda att uppmuntra
Nu finns det äntligen en enkel väg till en sundare, smalare och sexigare kropp. Med den nya generationens bantningspiller på marknaden behöver du inte längre vara rädd för att misslyckas. Beställ idag!
http://gratismakeup.se/OfferLink.asp?id=306&user_id=185540
Få 50 kr i välkomstbonus när du blir medlem hos Maria Bingo. Du får dessutom DVD´n P.S I love you hemskickad utan extra kostnad. Skapa ditt konto på världens roligaste bingo för tjejjer idag!
http://gratismakeup.se/OfferLink.asp?id=380&user_id=185540
”Moderaterna värnar om frihet på internet”
LOL
http://www.svd.se/nyheter/politik/euvalet2009/artikel_2954173.svd?service=graphic
Moderaterna röstade emot 166:an som ”slår fast de grundläggande rättigheterna på internet”
”Det kanske är lockande för många unga att rösta på Piratpartiet, men det är ett enfrågeparti som inte ens vet hur de ställer sig till klimatpolitiken eller jordbrukspolitiken”
Skitsnack, PP vet exakt hur de ställer sig: de ställer sig inte alls. Det här är ett av de värsta fultricken i politiken idag, idén att ALLA måste ha en åsikt om ALLT, annars räknas man inte överhuvudtaget.
Som någon beskrev det, ”vill du hellre få din hjärntumör bortopererad av någon som sysslar med lite allt möjligt, eller vill du ha en hjärnspecialist?” Om man tar medborgarfientligheten i svensk politik just nu på allvar, så är PP det ENDA alternativet. Det är det enda parti som står för att de vill kunna kalla sig experter på sitt område, istället för att vara medelmåttor på precis allt.
Nej, vi behöver absolut inte ”fler moderater i EU”…
”Moderaterna värnar precis som Piratpartiet om frihet på internet … ”
Det var roligt skrivet.
Nej, tyvärr. Moderaterna värnar INTE om friheten på internet.
Moderaterna vill:
* CENSURERA internet, och de har även medverkat till att så redan görs. Sverige har en väl fungerande censur som blockerar drygt 2,500 websiter.
* KONTROLLERA internet och låta företag och ekonomiska föreningar göra detta. De skapade den nuvarande IPRED-lagen och har fler förslag. De är också drivande för ACTA och IPRED2.
* ?VERVAKA internet. Moderaterna skapade FRA-lagen. Deras initiella lag var ännu hårdare. De står också bakom telekompaketet och datalagringsdirektivet.
Moderaterna står så långt ifrån ”frihet på internet” som man kan komma.
Moderaterna vill även gå med de lobbygrupper som söker licensering för bloggning etc.
Röstar man på moderaterna så är man helt för ett blockerat, censurerat och övervakat internet.
Röstar man på Piratpartiet så är man för FRIHET på internet.
Det är stor skillnad.
Första och sista gången. Vilket skämt. Förståndshandikapp eller?
Hej Bella.
Jag måste hålla med vad majoriteten av dessa kommentarer säger, även fast jag tycker att det är förkastligt att dom sjunker till personangrepp för att förklara sin ståndpunkt. Jag tycker att alla har rätt till sin åsikt och att man inte ska bli fördömd för den.
Dock är du en mycket populär bloggare och många läser vad du skriver och tar till sig av det, därför skulle det behövas att du faktiskt tar en ordentlig titt på ditt valda ombud innan du säger att dom står för Integriteten på Internet. Ser man tillbaka så har deras röster gått tvärtemot vad dom nu säger. Deras utspel har dock ändrat ton sedan det visade sig att människor faktiskt var intresserad av sin personliga frihet och rätt tll ett privatliv, och över en natt ändrades deras skall till att vilja ‘skydda den personliga integriteten’.
Tyvärr är det många som läser din blogg, tar det för sanning och blir påverkade. Jag tycker att om du ska ta dig en politisk ställning, med din popularitet, så har du ett ansvar att faktiskt ge korrekt information som inte bara baseras på ett partis kappvändning när det blåser mot frihet.
Att sen ditt personliga val går mot moderaterna har jag full förståelse för. Du har ett eget företag som omsätter relativt stora summor pengar och har många fördelar a ett parti med moderaternas övriga politik. Men om du röstar i EU valet för att du bryr dig om personlig integritet, då kommer du att bli besviken.
Med vänliga hälsningar
En Pirat
Du kommer tyvärr aldrig kunna komma ifrån det faktum att moderaterna röstade för Ipred, de genomförde FRA och de genomförde Datalagringslagen. Moderaterna står uppenbarligen inte för ett fritt internet och värnar absolut inte om personlig integritet.
Amerikanska skivbolags intressen kommer alltid vara viktigare för sittande regering än folkets rättigheter.
Pingback: SugBloggen » Blog Archive » Hadopisan då
Nej. Moderaterna är inte för frihet på nätet. Det borde ha framgått med all önskvärd tydlighet vid det här laget. Tvärt om vill man censurera, begränsa, stänga av och övervaka.
Det här måste vara det enda tillfället någonsin som jag har uppskattat omvänd kommentarsordning.
De vettiga kommentarerna står överst och de inställsamma ”bra skrivit vad tycker du om min blogg” ligger längst ner på sidan.
”Moderaterna värnar precis som Piratpartiet om frihet på internet”
Det var därför de införde FRA-lagen, IPRED, datalagring osv. Kort sagt är de av allt att döma inte för någon frihet på internet. De kanske säger att de är det, men deras handlingar är tvärt emot. Man dömer politiker efter deras handlingar, inte vad de bara pratar om.
Hittils har inte Moderaterna gjort ett dugg för att värna om frihet på internet. Och deras planer framöver är inte heller de särskilt imponerande.
När det gäller frågan om frihet på internet är det som natt och dag att jämföra Moderaterna och Piratpartiet. Vill man ha fihet på internet röstar man på Piratpartiet. Vill man inte ha frihet så röstar man på Moderaterna. Svårare än så är det inte.